אנחנו גאים להכריז על זוכי פרס בוני ציון של ארגון נפש בנפש ע”ש סילבן אדמס לשנת 2019. הפרס נועד להוקיר את הישגיהם של עולים ממדינות דוברות אנגלית ולהכיר רשמית בתרומתם יוצאת הדופן למדינת ישראל.

לחץ על התמונות לקבלת פרטים אודות הזוכים.

“מדינת ישראל קמה ומתקיימת בזכותם של עולים רבים אשר עזבו את מולדתם, ביתם ומשפחתם וקשרו את נפשם עם העם היושב בציון. אני מברך על הזכות שקיבלנו כארגון לתת במה לאותם עולים אשר השפעתם המובהקת על המדינה משחקת תפקיד מרכזי בהצעדתה קדימה, הן בזירה המקומית והן בזירה הבינלאומית ומשמשים עבור העולים העתידיים מודל לחיקוי להשתלבות מוצלחת במדינת ישראל.”

Ora Paltiel

מדע ורפואה – ד”ר אורה פלטיאל 

ד”ר אורה פלטיאל למדה ועסקה ברפואה פנימית, המטולוגיה ואפידמיולוגיה באוניברסיטת מק’גיל היוקרתית, שבמונטיראול, קנדה. בשנת 1992 עלתה ד”ר פלטיאל עם משפחתה לירושלים, שם עבדה כרופאה במחלקה ההמטולוגית במרכז הרפואי הדסה, ובמקביל שימשה כמורה וחוקרת בבית הספר לבריאות הציבור והרפואה הקהילתית ע”ש בראון, של האוניברסיטה העברית והדסה. היא הגיעה לדרגה פרופסור מין המניין ב-2013.

ד”ר פלטיאל מלאה מספר תפקידי ניהול תוך שמירה על מחויבויותיה הקליניות, המחקריות והחינוכיות ובשנת 2012 מונתה ד”ר פלטיאל למנהלת מרכז המחקר באפידמיולוגיה קלינית בהדסה. בהמשך שימשה לראש התכנית הבינלאומית של בית הספר ע”ש בראון ולאחרונה כיהנה כמנהלת בית הספר. בהנהגתה עבר לאחרונה בית הספר בהצלחה רבה את הערכת האיכות של המועצה להשכלה גבוהה בישראל.

תחומי המחקר של ד”ר פלטיאל כוללים: אפידמיולוגיה של מחלת הסרטן, השפעות הסביבה על בריאות האדם וחקר אודות איכותו של הטיפול. היא מובילה מחקר גדול אשר בוחן גורמי סיכון ללימפומה שאינה הודג’קין בקרב ישראלים ופלסטינים. בנוסף, ד”ר פלטיאל הינה שותפה למחקרים לאומיים ובינלאומיים רבים כולל מחקר הקוהורט הירושלמי, התכנית הלאומית למדדי איכות ברפואה קהילתית, וקונסורטיה לחקר הסרטן. כחברה במרכז המצוינות לחקר סביבה, חקלאות ובריאות של האוניברסיטה העברית, ביצעה ד”ר פלטיאל מחקר חדשני על ההשלכות של  חשיפה אנושית של גידול תוצרים חקלאיים במי קולחים, ועל כך זכתה בפרס Strage-BGU למצוינות בתחום מדעי הסביבה (יחד עם פרופ’ בני חפץ).

יחד עם עמיתיה מבית הספר ע”ש בראון, היא מובילה פרויקט במימון ממשרד המדע, הטכנולוגיה והחלל של ישראל אשר מטרתו לפתח שותפות קהילתית-אקדמית ובריתות בר-קיימא עם בעלי עניין העוסקים בקידום בריאות בירושלים,  כדי לצמצם פערי בריאות בקרב תושבי העיר.

כמחנכת, חשפה ד”ר פלטיאל אלפי סטודנטים לרפואה ללימודי אפידמיולוגיה ולקריאה ביקורתית של הספרות הרפואית.  עם השנים, ד”ר’ פלטיאל לימדה והדריכה עשרות רבות של סטודנטים לתואר שני ולדוקטורט, מישראל ומדינות רבות בעולם. בשנת 2018 זכתה בפרס הרקטור של האוניברסיטה העברית על הצטיינותה במחקר ובהוראה.

Abromowitz

‘פעילות התנדבותית – עו”ס לאה אברמוביץ

לאה אברמוביץ’ היא ממקימיה של עמותת מלב”ב (מרכז לטיפול בקשיש בקהילה), העמותה המקצועית הראשונה והמובילה בישראל בתחום חולי האלצהיימר והדמנציה, המספקת רשת תמיכה וסיוע נרחבת הן לאדם והן לבני משפחותיהם ,יחד עם פרופ’ ארנולד רוזין ז”ל.

מה שהתחיל לפני כ-33 שנים כ”סטארט-אפ” למען חולי אלצהיימר, שבני משפחתם רצו לשמור על יקיריהם מחוץ למוסד במשך זמן רב ככל הניתן, הפך מהר מאוד לשירות חדשני ונחשב למען מטרה זו, אשר נתמך ע”י גופים רשמיים כמו משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, עיריית ירושלים והמוסד לביטוח לאומי.

עם התמחותה כעובדת סוציאלית, מתמקדת לאה במתן טיפולים חדשניים לחולי האלצהיימר, ובהדרכה ובתמיכה לבני משפחותיהם, תוך כדי הענקת ספקטרום נרחב ומגוון של טיפולים ייעודיים לחולים, הן במישור הקוגניטיבי, הן במישור הנפשי והן במישור הפיזי.

לאה משתתפת בכנסים בארץ ובחו”ל ומארגנת קורסים בגרונטולוגיה, זאת במקביל לכתיבת מאמרים לעיתונות, חיבור ספרים ופרסום כתבות, אשר תורמים רבות לחקר בתחומה ברחבי העולם. כמו כן, עוסקת לאה גם בשאר התמחויותיה, וביניהם ייעוץ ליחידים, ארגון קבוצות תמיכה משפחתיות, הפעלת קורסים, הכשרת סטודנטים לעבודה סוציאלית וכיהון בוועדות ציבוריות שונות.

בעקבות המיזמים המצליחים הרבים של עמותת מלב”ב בכל נושא הטיפול בקשישים, זכה הארגון בפרסים רבים מעיריית ירושלים, מג’וינט ישראל ומהאגודה הישראלית לגרונטולוגיה. כמו כן, זכו לאה אברמוביץ’ ופרופ’ ארנולד רוזין ז”ל באות “יקיר ירושלים” בהזדמנויות שונות על יוזמתם

Dickson

הסברה – מייקל דיקסון

מייקל דיקסון הינו מנכ”ל StandWithUs ישראל, ארגון חינוכי בינלאומי ללא מטרות רווח, שהוקם בשנת 2001 במטרה למנף את פעילות ההסברה הישראלית בעולם ובין היתר למען הצדקת זכות הקיום של מדינת ישראל. במסגרת תפקידו הוא מוביל צוות דינמי במשרדי הארגון שבירושלים, מעביר תוכניות חינוכיות רבות בישראל ובחו”ל, כמו גם על נוכחותו העצומה במדיה החברתית. כמו כן, עוסק מייקל בקידום יוזמות חינוכיות, חלוציות וחדשניות בישראל, הפעלת קמפיינים נגד תנועת החרם לישראל (BDS), ואירוח משלחות של פוליטיקאים, דיפלומטים, אקדמאים ומשפיעי דעת קהל בארץ.

במסגרת תפקידו, היה מייקל מעורב באופן מהותי בהקמת עמיתי StandWithUs, תוכנית הדיפלומטיה הציבורית בקמפוסים בישראל, שהכשירה למעלה מ-1,500 דיפלומטים ומנהיגי עתיד, שהפכו עם השנים להיות חברים בתאגידים הכי גדולים ומשפיעים במדינה, אנשי מפלגות פוליטיות בכנסת, חברים במשרדי ממשלה, ואנשי שגרירויות וארגונים בינלאומיים ברחבי העולם.

מייקל הוביל משלחות דיפלומטיות, אקדמיות ועיתונאיות לישראל וייצג את אותה בפורומים שונים, וביניהם בועידה המרכזית ה-2 בדרבן של האו”ם, בכנסת, באירופה, בארה”ב ובמזרח הרחוק. מייקל היה מחלוצי פעילותו של הארגון במדיה החברתית, אשר כיום נמצא בשיא של למעלה מ-105 מיליון חשיפות לתכניו כמידי שבוע בפייסבוק. למייקל היה תפקיד מרכזי בהקמת “חמ”ל המדיה החברתית” במהלך מבצע “עופרת יצוקה” בשנת 2009, ותכניו האישיים ברשתות החברתיות מגיעים למיליוני אנשים מדי חודש.

בהנהגתו של מייקל, פעילותה של StandWithUs בישראל גדלה באופן יוצא מן הכלל, וממשיכה להניע אנשים בארץ ובעולם לעמוד למען ישראל, ולקחת חלק מהמאמץ כנגד החרמתה המסחרית, האקדמית והתרבותית. כמו כן, פיקח מייקל על הקמת המרכז החינוכי החדש של StandWithUs בירושלים, המארח כ-20,000 סטודנטים ותיירים מדי שנה.

מייקל הוא אדם כישרוני ביותר, אשר כתב מאמרים רבים שפורסמו בתחומי הדיפלומטיה הציבורית וישראל. בין היתר, הוא הופיע פעמים רבות בטלוויזיה, ואף כותב בימים אלו ספר שיפורסם בקרוב. הוא עמית בכיר במרכז לתקשורת בינלאומית של אוניברסיטת בר-אילן וחבר כבוד של אחוות הסטודנטים היהודית הבינלאומית, אלפא אפסילון פאי. בשנת 2016 הוא דורג במקום ה-14 במדד היהודים המשפיעים ביותר בטוויטר, ונמנה בראש רשימת “עלייה 100” של עולים מבריטניה לישראל.

Gribetz

חינוך – ד”ר בוורלי גריבץ

במשך 20 שנות עבודתה בבית הספר הממלכתי-דתי, שש-שנתי לבנות, “אוולינה דה רוטשילד-תהילה” שבירושלים, הקדישה ד”ר בוורלי גריבץ את חייה לשיפור ולמיקצוע החינוך בעולם היהודי. היא היוותה חלוצה בתחום החינוך לנשים ולנערות יהודיות, והיתה תמיד בחזית העשייה למען מטרה זו לאורך הקריירה שלה. ד”ר גריבץ הצטיינה בתחומי האינטגרציה הסוציו-אקונומית והסקטוריאלית, ובפרט בתחום העולים החדשים, ושימשה דוגמה ומופת שאין דומים לה.

תוך טיפוח חדשנות טכנולוגית והטמעת ערכים יהודיים, חברתיים וציוניים, שמרה ד”ר גריבץ על גישה מעשית, לפיתוח תוכנית חינוכית מותאמת-אישית לכל תלמידה בבית ספרה. בין היתר היתה ד”ר גריבץ המורה הראשונה בישראל אשר לימדה תלמוד (גמרא) לבנות במערכת החינוך הממלכתי-דתי. מהלך שבזכותו התחוללה הסערה למען הכשרתן של מורות נוספות לכלל מקצועות היהדות, ונעשה שינוי נרחב במערכת החינוך הדתית בישראל, להעצמת השפעתם והשראתם של המורים והמורות.

Hakim

תרבות, אומנות וספורט – דני חכים

דני חכים ,זוכה מדליית הכסף באליפות העולמית לקראטה פעמיים ןפילנתרופ, הינו המייסד והיו”ר של עמותת “בודו למען השלום”, עמותה חינוכית המשתמשת באומנויות לחימה מסורתיות כדי לחבר, להעצים ולהניע מגזרים וקהילות שונים.

מאז עלייתו לישראל בשנת 2003, פעל דני לקידום חברה משותפת לכלל אזרחי ישראל, באמצעות שימוש בשפת הספורט האוניברסלית. “בודו למען השלום” שואף ליצור חברה שבה “יריבים” יצליחו לגבור על ההבדלים התרבותיים, החברתיים והפוליטיים שלהם, ועל כן זכה בשנת 2018 בתואר ה-NGO האזורי של השנה, מארגון “PEACE AND SPORT” של הנסיך של מונקו.

אמונתו של דני בשינוי חברתי ניכרת גם בעיסוקו כיוצר סרטים. סרטו הדוקומנטרי הבינלאומי עטור הפרסים, “שאדיה”, זכה לתמיכה ולקידום ברשת PBS כחלק מסדרה חינוכית להעצמת נשים.

דני ייצג את אוסטרליה, ישראל ויפן במספר תחרויות בינלאומיות לקראטה, ונכנס להיכל התהילה של מכבי אוסטרליה בשנת 2017. בין היתר הוא חבר וועד בארגון ALLMEP (The Alliance for Middle East Peace), אשר מורכבת מ-110 עמותות המקדמים שיתוף פעולה למען קיום חברה משותפת במזרח התיכון. כמו כן, הוא מכהן כיו”ר SPORT FOR PEACE ACTION ALLIANCE ALLMEP, ומשמש כחבר בתנועה העולמית של מכבי, ובתיאטרון פסיק בירושלים.

דני בעל תואר B.Sc. בביוטכנולוגיה מאוניברסיטת ניו סאות’ ויילס, שבסידני אוסטרליה, ותואר שני ביזמות וחדשנות מאוניברסיטת סווינבורן, שבמלבורן אוסטרליה.

Hakim

מפעל חיים – הרולד “סמוקי” סיימון

הרולד “סמוקי” סיימון נולד בשנת 1920 (בן 99) בדרום אפריקה, שם גדל וסיים את לימודיו להוראת חשבון. בתום לימודיו התנדב לחיל האוויר הדרום אפריקאי (SAAF) במלחמה נגד גרמניה הנאצית. הוא הוכשר כנווט-מפציץ, ואף השתתף במשך 5 שנים בתיאטראות שונות של מלחמת העולם השנייה.

בשנת 1948 התנדבו “סמוקי” ואשתו מיירה (ששירתה כמטאורולוגית בחיל-האוויר הדרום אפריקאי), להלחם לצד אחיהם בפלשתינה/ישראל, במלחמת העצמאות, כחלק מקבוצת המתנדבים הלוחמים הראשונה שאורגנה ע”י הפדרציה הציונית של דרום אפריקה, שהגיעה לארץ ב-9 במאי 1948, והתגייסה לחיל האוויר רק יום למחרת.

טיסתו המבצעית הראשונה של “סמוקי” בחיל-האוויר הישראלי היתה ביום שישי, 14 במאי, 1948. הטיסה, אשר המריאה מתל-אביב, פלשתינה, נחתה לאחר פעילותה גם כן בתל-אביב – רק הפעם בישראל. זאת כיוון שברגעים שבהם היה המטוס באוויר, הכריז בן-גוריון על הקמתה של המדינה.

עם תום המלחמה, שירת סמוקי כמנהל התפעול של התעשייה האווירית של חיל-האוויר במשך שנתיים וחצי נוספות, ולאחר מכן חזר עם אשתו לדרום אפריקה. בשנת 1962 עשו “סמוקי” ומיירה עלייה רשמית, יחד עם  ארבעת ילדיהם. עם חזרתו לארץ, הקימו סמוקי ושותפו, משה ויזל, את סוכנות הביטוח “סיימון ויזל”, שהפכה לסוכנות הגדולה בישראל בתחום ביטוחי החיים.

“סמוקי” נבחר כיו”ר מח”ל (מתנדבי חוץ לארץ) – אותם 4,800 מתנדבים שהגיעו מ-59 מדינות שונות כדי לעזור לישראל בלחימה אל מול צבאות ערב במלחמת העצמאות –  ואף זכה במספר פרסים, וביניהם באות ההוקרה של משרד הביטחון על תרומתו שלו ושל אשתו להקמת חיל האוויר הישראלי ולביטחונה של ישראל, באות הוקרה מעמותת חיל האוויר הישראלי, ובפרס מפעל חיים מן הפדרציה הציונית של דרום אפריקה. כמו כן, זכה “סמוקי” בפרס מפעל חיים מטעם מרכז מורשת בגין, על היותו אחד ממייסדיה של הקרן ועל תרומתו כגזברה במשך 25 שנים.

Ballin

מנהיגות צעירה – מרים באלין

מרים באלין, אשר החלה כמתנדבת כללית בארגון “איחוד הצלה” בישראל, הפכה לחובשת ולנהגת האמבולנס החרדית הראשונה בירושלים, והייתה האישה הראשונה לקבל את פרס החובש המצטיין של ארגון “איחוד הצלה” במשך שנתיים רצופות. הארגון, אשר הוקם בניו-יורק בשנת 1989 נוסד על ידי קבוצת אזרחים שהחליטו ללמוד קורס עזרה ראשונה, במטרה לטפל בהתנדבות עד להגעת אמבולנס במקרי חירום רפואיים המתרחשים באזור מגוריהם.

מרים קיבלה את  תארה הכפול בפסיכולוגיה ובחינוך מאוניברסיטת תומאס אדיסון שבניו ג’רזי, ובעקבות הצלחתה בתחום, החליטה לפתח את הידע שלה בתחום הפסיכולוגיה, וסיימה בהצלחה לימודי תרפיה משפחתית באוניברסיטת בר-אילן.

לאחר שהוזנקה לאינספור מקרי חירום רפואיים, מרים, בעלת הרקע בפסיכולוגיה ובהתמחות בטראומה, חשה צורך לשלב את הידע שלה בעולם שירותי רפואת החירום, שם ראתה כי לעומת הטיפול היעיל והמדויק באנשים אשר נפגעו פיזית, אלו שסבלו מפגיעה נפשית לא זכו לתשומת לב. בעקבות כך, מרים וצוותה פיתחו פרוטוקול המשלב את ההתמחות הישראלית במקרים של טראומה, יחד עם הפרוטוקולים של ארגון הבריאות העולמי, לפיו ייסדה את היחידה לטיפול בפסיכוטראומה במצבי חירום של “איחוד הצלה” – צוות הפסיכוטראומה המשולב הראשון בעולם.

הצוות שגייסה והכשירה מרים, מורכב מאנשי מקצוע המתמחים בתחום בריאות הנפש, אשר לצד החובשים, פועלים מסביב לשעון ומוזנקים לכל אירוע המוגדר כ”טראומטי ביותר”. מאז הקמתה של היחידה, הוכשרו מאות מתנדבים, אשר הגיעו לאלפי זירות אירועים, וסיפקו ייצוב נפשי ותמיכה לאנשים ברגעי משבר. המודל שיצרה מרים הוכר כראשון מסוגו, והוא התפשט במהרה בכל הארץ.

בעקבות כך, מצאה עצמה מרים מנהלת, מאמנת ושולחת למעלה מ-600 מתנדבים לאירועים שונים בכל רחבי ישראל. בהמשך, היא החלה להפיץ את המודל גם בזירה הבינלאומית, שם קמו צוותים מאומנים בארה”ב, אוקראינה, פנמה, ודרום אפריקה. בין היתר מרים הובילה משימות בינלאומיות לסיוע בהוריקן הארווי, הוריקן אירמה, ובטווח בפיטסבורג. כמו כן, היא הקימה מרפאה וקו חם עבור חובשים ברחבי הארץ, לקבלת תמיכה וסיוע במתן עזרה פסיכולוגית בזמן אמת.

מרים מעבירה הרצאות ושיחות ברחבי העולם, ומעוררת השראה בקרב נשים אחרות להמשיך בחלומותיהן ולתרום לישראל. כיום היא עובדת על הדוקטורט שלה, וכותבת ספר המבוסס על חוויותיה בעבודה בתחום ניהול משברים.