מרים באלין, אשר החלה כמתנדבת כללית בארגון "איחוד הצלה" בישראל, הפכה לחובשת ולנהגת האמבולנס החרדית הראשונה בירושלים, והייתה האישה הראשונה לקבל את פרס החובש המצטיין של ארגון "איחוד הצלה" במשך שנתיים רצופות. הארגון, אשר הוקם בניו-יורק בשנת 1989 נוסד על ידי קבוצת אזרחים שהחליטו ללמוד קורס עזרה ראשונה, במטרה לטפל בהתנדבות עד להגעת אמבולנס במקרי חירום רפואיים המתרחשים באזור מגוריהם.
מרים קיבלה את תארה הכפול בפסיכולוגיה ובחינוך מאוניברסיטת תומאס אדיסון שבניו ג'רזי, ובעקבות הצלחתה בתחום, החליטה לפתח את הידע שלה בתחום הפסיכולוגיה, וסיימה בהצלחה לימודי תרפיה משפחתית באוניברסיטת בר-אילן.
לאחר שהוזנקה לאינספור מקרי חירום רפואיים, מרים, בעלת הרקע בפסיכולוגיה ובהתמחות בטראומה, חשה צורך לשלב את הידע שלה בעולם שירותי רפואת החירום, שם ראתה כי לעומת הטיפול היעיל והמדויק באנשים אשר נפגעו פיזית, אלו שסבלו מפגיעה נפשית לא זכו לתשומת לב. בעקבות כך, מרים וצוותה פיתחו פרוטוקול המשלב את ההתמחות הישראלית במקרים של טראומה, יחד עם הפרוטוקולים של ארגון הבריאות העולמי, לפיו ייסדה את היחידה לטיפול בפסיכוטראומה במצבי חירום של "איחוד הצלה" – צוות הפסיכוטראומה המשולב הראשון בעולם.
הצוות שגייסה והכשירה מרים, מורכב מאנשי מקצוע המתמחים בתחום בריאות הנפש, אשר לצד החובשים, פועלים מסביב לשעון ומוזנקים לכל אירוע המוגדר כ"טראומטי ביותר". מאז הקמתה של היחידה, הוכשרו מאות מתנדבים, אשר הגיעו לאלפי זירות אירועים, וסיפקו ייצוב נפשי ותמיכה לאנשים ברגעי משבר. המודל שיצרה מרים הוכר כראשון מסוגו, והוא התפשט במהרה בכל הארץ.
בעקבות כך, מצאה עצמה מרים מנהלת, מאמנת ושולחת למעלה מ-600 מתנדבים לאירועים שונים בכל רחבי ישראל. בהמשך, היא החלה להפיץ את המודל גם בזירה הבינלאומית, שם קמו צוותים מאומנים בארה"ב, אוקראינה, פנמה, ודרום אפריקה. בין היתר מרים הובילה משימות בינלאומיות לסיוע בהוריקן הארווי, הוריקן אירמה, ובטווח בפיטסבורג. כמו כן, היא הקימה מרפאה וקו חם עבור חובשים ברחבי הארץ, לקבלת תמיכה וסיוע במתן עזרה פסיכולוגית בזמן אמת.
מרים מעבירה הרצאות ושיחות ברחבי העולם, ומעוררת השראה בקרב נשים אחרות להמשיך בחלומותיהן ולתרום לישראל. כיום היא עובדת על הדוקטורט שלה, וכותבת ספר המבוסס על חוויותיה בעבודה בתחום ניהול משברים.

