סמ"ר (במיל') סהר אלבז, חייל בודד אשר השתחרר לאחרונה משירות צבאי כלוחם ביחידת "רימון" של חטיבת גבעתי. במהלך מבצע "צוק איתן" סמ"ר אלבז ויחידתו הותקפו על ידי חוליית מחבלים במהלך הלחימה ברפיח, רצועת עזה. בניגוד להוראות מפקדו הישיר, סמ"ר אלבז סירב לתפוס מחסה ונשאר בעמדה להשיב אש ואף הוסיף להילחם תוך שהוא מתפעל תקלה בנשקו והביא לחיסול 4 מתוך 5 חברי חוליית המחבלים. בתיאור המקרה לאחר מעשה ציין מפקדו של אלבז כי גבורתו עוד תסופר במשך דורות בקורסי המפקדים של צה"ל.
סהר הגיע לישראל לבדו מארצות הברית והתגייס מיד לאחר מכן לשירות צבאי כלוחם ביחידת רימון של חטיבת גבעתי. סמ"ר אלבז הוא אחד מחמישה חיילים שקיבלו את צל"ש הרמטכ"ל בעקבות מבצע "צוק איתן", אשר הוענק לו על גבורתו, תושייתו ואומץ ליבו. סמ"ר אלבז עלה לישראל בשנת 2012 מארצות הברית.

