זוכי פרס בוני ציון 2014

יזמות עסקית וטכנולוגיה

יוסף אברמוביץ

נשיא ומייסד שותף
של חברת “אנרגיה גלובל קפיטל”
ומייסד שותף של חברת “ערבה פאוור”

יוסף אברמוביץ ארה”ב, 2006 מחנך ופעיל חברתי, מועמד לפרס נובל שהפך ליזם בתחום האנרגיה הסולארית ואביו מולידו של שוק האנרגיה הסולארית הישראלי שהיקפו כיום כ 10- מיליארד דולר. ראשון חלוצי האנרגיה הסולארית בישראל, הוא ממשיך ומפתח את שוק האנרגיה הסולארית הישראלי ואף מייצא את ניסיונו הרב בתחומי האנרגיה הירוקה. פועלו בעולם הוא התגלמותה של הסברה חיובית ועוצמתית המייצגת את ישראל באמצעות פיתוחים בתחומי האנרגיה המתחדשת למען עולם טוב יותר.

חינוך

הרבנית מלכה בינה

מייסדת ומנהלת “מתן” – מכון תורני לנשים

הרבנית מלכה בינה ארה”ב, 1971 מייסדת ומנהלת “מתן”, אחת מן המחנכות הראשונות בישראל שחינכה תלמידות בתחומי התלמוד וההלכה, החדירה בהן ציונות ואהבה ללימודי הקודש. הרבנית בינה תרמה למהפכה באופן שבו רואה החברה הישראלית את מעמד האישה ואת לימודי הקודש המתקדמים לנשים. התוצאה – עשרות אלפי נשים הוכשרו לתלמידות חכמים ולמנהיגות בקהילותיהן.

פעילות התנדבותית

יוסף גיטלר

יו”ר ומייסד ארגון – לקט ישראל

יוסף גיטלר ארה”ב, 2000, יו”ר ומייסד ארגון “לקט ישראל”, בנק מזון לאומי שהשפיע השפעה מכרעת על מדינת ישראל ותושביה באמצעות איסוף מזון המיועד להשמדה מחקלאים, ממפעלים וממטבחים מוסדיים והפצתו ליותר מ 140,000- נזקקים מדי שבוע

מדע ורפואה

פרופ’ ג’פרי הוסדורף

פרופ’ באוניברסיטת תל-אביב ומנהל המעבדה
לחקר הליכה ונוירודינמיקה
במרכז הרפואי ת”א ע”ש סוראסקי

פרופ’ ג’פרי הוסדורף (ארה”ב, 2000) תרם תרומה יוצאת דופן לחקר מדעי המוח וההזדקנות וייסד את המעבדה לחקר הליכה ונוירודינמיקה. הוא מנהל צוות חוקרים ידועי שם העורך מחקרים קליניים ויישומיים פורצי דרך וזוכי פרסים בתחומי התנועה, התפקוד הקוגניטיבי, גורמי סיכון לנפילה ואיכות חיים. ממצאיו החדשניים תורמים לקידום המדע והרפואה ברחבי העולם, ומפיצים איתם את שמה הטוב של ישראל.

אומנות תרבות וספורט

יעקב קירשן

”DRY BONES“ קריקטוריסט

יעקב קירשן ארה”ב, 1972 , יוצר מאז .”Dry Bones“ הקומיקס הופעתו לראשונה בג’רוזלם פוסט בשנת 1973 , סיפק הקומיקס האהוב נקודת ,”Dry Bones“ , של קירשן מבט ציונית למופת, סטירית ויחודית על ישראל. עבודתו של קירשן פונה ליהודים דוברי אנגלית ברחבי העולם ומפיצה הזדהות והבנה מעמיקות יותר של ישראל והציונות.

שירות צבאילאומי ומנהיגות צעירה

סגן נירה לי

רמ״ד הסברה יחידת מתאם פעולות הממשלה בשטחים

סגן נירה לי ארה”ב, 2010, ראש מערך ההסברה במפקדת תיאום פעולות הממשלה בשטחים. סגן לי, ילידת אריזונה, משרתת בצה”ל מזה שלוש שנים ומופקדת על הבטחת הגעתו של סיוע הומניטרי בין לאומי לאוכלוסייה האזרחית בעזה, פיקוח על תנועתם של ארגונים בין-לאומיים באזור החיץ ותיאום ביקורי קבוצות בגבול ישראל-עזה. על מסירותה ונחישותה יעידו כל הסובבים אותה.

bz)head_with_icon

פרס מפעל חיים

פרופ’ שמעון גליק

פרופ’ ודיקן אמריטוס בפקולטה למדעי הבריאות
באוניברסיטת בן גוריון בנגב

פרופ’ שמעון גליק (ארה”ב, 1974), עלה ארצה לאחר שעזב קריירה פורחת בארה”ב במטרה לסייע בהקמת הפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בן גוריון. פרופ’ גליק, המתמחה במחקר ובטיפול בתחום האנדוקרינולוגיה, הוא מנהיג בעל שם בין-לאומי בהוראה ובפרקטיקה של רפואה הומנית ואתיקה רפואית ואף פיתח את תכנית הלימודים באתיקה רפואית באוניברסיטת בן גוריון.