הודעה לעיתונות – זוכי פרס בוני ציון לשנת 2015

פרס בוני ציון הוא ביטוי לתמיכה בעולים שסייעו להצעיד קדימה את ישראל ולהכרה באלה המגשימים את מימוש מהותה של הציונות המודרנית על ידי תרומה משמעותית לפיתוח מדינת ישראל.

זה מעורר השראה באופן בלתי ייאמן, זו השנה השנייה ברציפות, לראות את המספר העצום של עולים שתרומתם והשפעתם על מדינת ישראל כה משמעותית. הזוכים בפרס ממחישים כיצד העולים תורמים, כל אחד בתחומו, להצלחת המדינה ולחוסנה. אנו מקווים כי ציון הישגיהם של עולים אלה, כמו גם הכרת התודה למקבלי הפרס, יהוו זרז והשראה לאחרים לעלות לארץ וללכת בדרכם.”

הרב יהושע פס, מנכ”ל ומייסד “נפש בנפש”

יזמות עסקית וטכנולוגיה

ג’ון מדבד

מייסד ומנכ”ל OurCrowd

ג’ון מדבד (עלה מארה”ב ב-1991) הוגדר על ידי ה”וושינגטון פוסט” “אחד מיזמי ההיי-טק המובילים של ישראל” ותואר ב”ניו יורק טיימס” כאחד מעשרת האמריקנים שהשפיעו על ישראל באופן המשמעותי ביותר. מדבד השקיעג ביותר ממאה חברות סטארט-אפ ישראליות וסייע ל-12 מהן לזכות בהערכות שווי של מאה מיליון דולרים. מדבד ייסד ועמד עד לאחרונה בראש חברת Vringo המובילה בתחום האפליקציות החברתיות. קודם לכן הוא ייסד את Israel Seed Partners, קרן הון סיכון המוערכת ב-260 מיליון דולרים.

חינוך

חנה רייפמן צוויטר

מייסדת ומנהלת “קליידוסקופ”/עמותת ראש פינה למען השילוב

חנה רייפמן צוויטר (עלתה מארה”ב ב-1991), מייסדת ומנהלת “קליידוסקופ”/עמותת ראש פינה לשילוב, המתמקדת בעידוד כבוד לשונות כפי שנעשה בהצלחה בתכניתה בעכו העובדת על שיפור יחסי הגומלין בין ילדי עכו היהודים והערבים בגיל בית הספר היסודי. יחד עם צוות המומחים שלה, יישמה רייפמן צוויטר את גישתה בנושא בקרב ילדים בגילאי גן, בית ספר יסודי וחטיבת ביניים בכל רחבי הארץ. גישתה קירבה בין ילדים דתיים, חילונים, ערבים, צברים ועולים חדשים. כמייסדת של תכנית “יחד” בארה”ב, רייפמן צוויטר מביאה עמה מומחיות בתחום הרב-תרבותיות והדמוקרטיה, ניסיון עם אוכלוסיות רבות וכישורים בין-אישיים הכוללים בין היתר את הפתיחות והנכונות לשיתוף פעולה וללמידה מן האחר.

פעילות התנדבותית

הרב ד”ר שאול (סת’) פרבר

מייסד ומנכ”ל עמותת “עתים”

הרב ד”ר שאול (סת’) פרבר (עלה מארה”ב ב-1998), מייסד ומנכ”ל עמותת “עתים”, המסייעת לישראלים בסבך הביורוקרטי של מוסדות הדת ואשר השפיעה על חייהם של מאות אלפי אזרחים. יותר מ-40 אלף גולשים מבקרים מדי חודש באתר האינטרנט של העמותה ומחפשים בו מידע שימושי. מדי שנה מקבלים יותר מ-3,000 בני אדם סיוע מהמרכז המשפטי של העמותה, וכ-65 אלף סטודנטים נהנו מהתכניות החינוכיות שלה.

מדע ורפואה

פרופ’ צ’רלס ספרונג

מנהל היחידה לטיפול נמרץ במרכז הרפואי הדסה

פרופ’ צ’רלס ספרונג (עלה מארה”ב ב-1990), מנהל היחידה לטיפול נמרץ במרכז הרפואי הדסה, משמש רופא וחוקר קליני. מחקרו של פרופ’ ספרונג מוקדש בעיקר להבנה ולטיפול במצבים רפואיים חמורים ובסוגיות אתיות הקשורות לחולים קשים. עבודתו באה לידי ביטוי בכ-300 פרסומים שראו אור בכתבי עת מדעיים וזכו להוקרה מגופים שונים. כיושב הראש של מספר ארגונים הוא פעל לקידום מטרות רבות, כגון: הכרה בטיפול נמרץ כתת-התמחות; אישור ויישום חוק “החולה הנוטה למות”; שיפור הטיפול שמקבלים ביחידות הטיפול הנמרץ בישראל; שינוי הפרקטיקות הנוגעות למצבי רפואה חמורים, מיון ראשוני וטיפול בחולים סופניים. הישגיו, שזכו להכרה עולמית, הם גם הישגיה של ישראל.

מתרבות אומנות וספורט

אשר וייל

יועץ ועורך תכני לימוד עבור ארגון Limmud FSU

אשר וייל (עלה מבריטניה ב-1958), יועץ ועורך של כלל הפרסומים באנגלית של Limmud FSU, נמצא בחזית החיים התרבותיים והספרותיים של ישראל זה 55 שנה. הוא אחד ממייסדי יריד הספרים הבינלאומי בירושלים ב-1961 ומכהן מאז בחבר המנהלים שלו. וייל הקים את ה”האגודה האנגלו-ישראלית” המכנסת מנהיגים ישראלים ובריטים מתחומים שונים, ואשר הפך לאחת הבמות המשפיעות ביותר בין אנשי רוח, עיתונאים ואנשי ציבור בריטים וישראלים. כמו כן, וייל ייסד את “סיג ושיח”, קהילת ה-Debate הישראלית, שהטמיעה את אמנות הדיון והדיבור בפני קהל בבתי ספר ובאוניברסיטאות בישראל, ושולחת צוותים לתחרויותDebate בינלאומיות. נוסף על כך, הוא שימש עורך בפועל של “אריאל: סקירה של אמנות וספרות בישראל”, מנהל מחלקת הדוברות של ההסתדרות הציונית העולמית, וכן ערך ופרסם כתבי עת שונים בתחומי ישראל ויהדות.

מנהיגות צעירה בצה”ל ובשירות לאומי

סמ”ר ד”ר אסף שטיין

לוחם גדס”ר, חטיבת גולני

סמ”ר ד”ר אסף שטיין (עלה מארה”ב ב-2012), שחבריו מכנים אותו “ד”ר גולני”, הוא מקרה יוצא דופן, גם בקרב החיילים הבודדים. שטיין עלה מאלבמה בגיל 28, כשבידו תואר דוקטור יוקרתי, ועצר עתיד מבטיח בעולם ההנדסה הרפואית על מנת להפוך ללוחם בחטיבת גולני. כיום, כשהוא בן 30, שטיין מתקרב לסיום שירותו הצבאי. חבריו ועמיתיו בגולני משבחים את גישתו החיובית ואת העובדה שהוא אינו בחל בשום משימה, גם כזו שחיילים הצעירים ממנו בעשור מעדיפים להימנע ממנה. שטיין מהווה השראה וראוי בהחלט לתואר “ד”ר גולני”.

bz)head_with_icon

פרס מפעל חיים

טל ברודי

שגריר של רצון טוב של מדינת ישראל

טל ברודי (עלה מארה”ב ב-1970), שגריר של רצון טוב של מדינת ישראל, הקדיש את חייו לעיצוב דמותה של מדינת ישראל ולהשפעה עליה באמצעות הספורט. הוא הוביל את מכבי תל אביב כדורסל לניצחון באליפות אירופה בסוף שנות ה-70′, ובכך הוכיח למדינה כולה שהגשמת חלומות היא דבר אפשרי, הן לעולה חדש והן לכל אדם שעובד קשה לצורך כך. בעשור שאחר כך הוא הוביל את קבוצת מכבי תל אביב לשיאים חדשים ולאליפויות, ובכך נכנס ל”היכל התהילה” באמריקה ובישראל. אחרי פרישתו ייסד ברודי את תכנית הספורט “בני הרצליה” שבה יותר מ-9,000 משתתפים והמשיך לאמן ולהוות השראה לשני דורות של ספורטאים. ברודי זכה בפרס ישראל על הצטיינות בתחומו ועל תרומתו הרבה לתרבות בישראל. כיום מכהן ברודי כשגריר של רצון טוב הראשון של ישראל, ובמסגרת זאת משקיע במאמצי ההסברה ובהפצת ערכי הציונות ברחבי העולם.